Reklamační řád - eshop společnosti 123Can
1. Všeobecná
ustanovení Tento reklamační řád byl zpracován dle Občanského
zákoníku č. 40/64 Sb. a dle zákona na ochranu spotřebitele č. 643/92 Sb. v
platném znění. Záruka se vztahuje na zboží, jež bylo zakoupeno u firmy
123Can s.r.o. a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. V
případě, kdy zákazník nakupuje zboží na firmu, reklamace se řeší dle
obchodního zákoníku.
Ke každému zboží zakoupenému u firmy
123Can s.r.o. je přiložen Záruční a dodací list resp. daňový doklad se
sériovými čísly výrobku dle požadavku výrobce (dle povahy zboží). Pokud
výrobce přikládá k výrobku svůj záruční list je předpokladem reklamace vady
současné předložení právě tohoto originálního záručního listu výrobce.
Podmínky vyplývající ze záručního listu výrobce jsou nadřazeny podmínkám
prodávajícího.
Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami
stvrzuje kupující podpisem daňového dokladu. Pokud není zboží osobně odebráno
v prodejně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá kupující od
dopravce.
Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi Záručním a
dodacím listem, resp.daňovým dokladem a skutečně dodaným zbožím (v druhu,
množství nebo sériovém čísle) nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný
dodací list se sériovými čísly výrobků, je povinen ihned (nejpozději do 24
hodin) prokazatelným způsobem kontaktovat firmu
123Can s.r.o. a
vyžadovat řešení. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že pozdější
případná reklamace nebude uznána.
2. Podmínky
zárukyDélka záruky v měsících je uvedena na Záručním a dodacím
listu. Není-li na dodacím listu vyznačena u položky zboží záruční doba v jiné
délce, poskytuje prodávající na zboží záruku 24 měsíců. Záruční doba počíná
běžet dnem převzetí zboží. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl
výrobek v záruční opravě. V případě výměny zboží počíná běžet nová záruční
doba okamžikem převzetí nového zboží.
Nárok na uplatnění záruky
zaniká v následujících případech: - porušení ochranných pečetí
a garančních nálepek, pokud na výrobku jsou
- chybí štítek se sériovým
číslem nebo jsou na něm jasně viditelné známky odlepení či přelepení
-
mechanického poškození, neodborné instalace, neodborného zacházením či obsluhy
- pokud byly vady způsobeny počítačovými viry - pokud se závada
projevuje pouze u software, u kterého není odběratel schopen doložit legální
způsob nabytí
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými
parametry kancelářskému prostředí nebo jiným parametrům stanoveným výrobcem
- zboží bylo poškozeno živly, nebo výpadkem elektrické sítě - zboží bylo
poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci
Životnost výrobku vymezuje dobu, po kterou
je garantována bezchybnost výrobku a jeho funkčnost. Po uvedené době
životnosti může dojít k takovému opotřebení výrobku, které znemožní jeho další
používání. Není to ale důvod k reklamaci zboží.
Ze zákona č. 136
/2002 sb. tedy vyplývá, že záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, nebo na
vadu, která prokazatelně vznikne před ukončením obvyklé životnosti výrobku.
Za vadu považujeme to, co neodpovídá kvalitativnímu vymezení
zboží, jež vyplývá z kupní smlouvy. Naopak nelze za vadu považovat případ, kdy
výrobek doslouží v důsledku užití či běžného opotřebení úměrného délce a
způsobu užívání.
3. Postup při uplatnění a vyřizování
reklamace Pokud kupujícímu bylo zboží doručeno přepravní
službou pak kupující doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na
adresy reklamačních oddělení stanovených v originálních záručních listech
výrobců nebo na adresu prodávajícího (dle druhu a povahy zboží). Stejný postup
platí i při odběru zboží na kamenné provozovně prodávajícího. Zboží musí být v
úplném stavu včetně příruček, dokladů, kabelů, ostatního příslušenství a pokud
možno v původním nebo náhradním obalu. Se zbožím je kupující povinen předložit
veškeré dokumenty (záruční list a dodací list, originální záruční list
výrobce, …).
Po vyřízení reklamace dostane kupující jedno
vyhotovení reklamačního protokolu, ve kterém bude uvedeno jakým způsobem byla
reklamace vyřízena. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou zboží obsahuje
protokol nové sériové číslo vyměněného zboží. Další případné reklamace
vyměněného zboží bude kupující uplatňovat na základě tohoto reklamačního
protokolu, který nahrazuje Záruční a dodací list.
4. Reklamace
zboží poškozeného přepravou Při dopravě zboží pomocí přepravní
služby PPL, které prodávající využívá pro dopravu zásilek zákazníkům v regionu
České republiky, může dojít k poškození zásilky nebo jejího obsahu.
Pokud přepravní služba doručuje kupujícímu zásilku, která je
viditelně poškozena (platí i pro případy, kdy je na kartonu vidět, že byl
vystaven působení počasí nebo vody) má kupující právo odmítnout převzetí
zásilky s udáním důvodu poškození obalu. Pokud bude kupující chtít přesto
balík převzít, protože ne vždy musí mít poškození obalu balíku vliv na jeho
obsah, je pracovník přepravní služby povinen se zákazníkem sepsat protokol o
poškození zásilky. Na jeho základě potom v případě poškození obsahu balíku
přepravní služba vyřídí reklamaci.
Neúplnou nebo poškozenou
zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu prodávajícího, sepsat s
dopravcem škodní protokol a tento do 24 hodin zaslat e-mailem prodávajícímu.
Tento postup platí i v případě, že poškození či neúplnost zásilky byly
zjištěna až po fyzickém otevření balíku. Pokud je kupujícím převzetí zásilky
stvrzeno podpisem v dokladech dopravce, na dodatečné reklamace neúplnosti nebo
poškození dodávky není žádný nárok.
Tento Reklamační řád je platný
od 1.6.2010 a ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si
vyhrazuje právo změnit tento Reklamační řád bez předchozího upozornění.
Za společnost
123Can s.r.o.
Tomáš Šobek